Rekeninge ontvangbaar (ook bekend as AR) vertel jou hoeveel van jou kontantvloei in onbetaalde kliëntfakture gehou word. Terwyl rekeningkunde vir debiteure jou vertel hoeveel jou kliënte jou skuld, dui rekeninge betaalbaar geld aan wat jy aan jou diensverskaffers skuld. Daar is belangrike verskille tussen die twee.
Daar is baie maniere waarop jy voordeel kan trek uit en jou AR kan bestuur, soos doeltreffende dokumentasie en rekeningkundige sagteware wat jou kan help om op hoogte te bly van jou rekeningkunde vir debiteure. Hierdie artikel is vir kleinsake-eienaars wat hul rekeninge ten volle wil verstaan en wat betrokke is.
Wat is debiteure (AR) en hoe raak dit jou besigheid?
Rekeningkunde vir debiteure (of AR) verteenwoordig die bedrag geld wat aan jou verskuldig is uit onbetaalde rekeninge. Dit is 'n belangrike maatstaf van die finansiële sekuriteit en groei van jou besigheid.
Rekeninge ontvangbaar, dikwels bekend as AR, is 'n term wat gebruik word vir die geld wat 'n maatskappy van sy kliënte moet ontvang nadat hulle produkte of dienste verkoop het. Dit is die som geld waarvoor jy fakture uitgereik het maar nog betaal moet word.
Rekeninge ontvangbaar is van kritieke belang vir die bepaling van winsgewendheid en om die mees akkurate maatstaf van 'n maatskappy se inkomste te gee. Dit word ook as 'n bate geklassifiseer aangesien dit geld weerspieël wat jou besigheid binnekom. Maar dit is belangrik om te verseker dat jy die regte maatreëls in plek het om jou debiteure tasbaar te maak, deur seker te maak dat jy kliëntfakture en betalings opvolg.
Verstaan rekeninge ontvangbaar: hoe dit werk en hoekom dit saak maak
Om winsgewendheid te bereken, som jy al jou bates op, insluitend rekeninge ontvangbaar, en trek al jou laste af (of wat jy aan verskaffers en verskaffers verskuldig is). As die syfer positief is, is die onderneming winsgewend. As die syfer negatief is, moet jy besluit of jy bates of laste moet verminder. Dit kan doeltreffend gedoen word deur die nuutste rekeningkundige sagteware en ander AR-bestuursprosedures deur jou rekenmeester of rekenmeestersfirma in Kaapstad.
'n Konsekwente kontantvloei is van kritieke belang vir die effektiewe bestuur van enige maatskappy. Kry jy betalings van kliënte op skedule, en hoe kan jou maatskappy sy rekeningkunde vir debiteure verbeter?
Hoe besighede rekeninge ontvangbaar gebruik om kontantvloei te bestuur
Elke unieke besigheid sal besluit hoe lank sy kliënte hulle moet betaal. Die krediettermyn kan van 'n paar dae tot baie maande of meer wees.
Rekeningkunde vir debiteure moet konsekwent en gereeld bestuur word. Elke transaksie in kleinhandel word dadelik betaal. Maar kliënte in ander sektore/industrieë kan aansoek doen vir 'n kredietlyn en dan bestellings daarteen plaas. Met die gestuurde produk of diens ontvang die koper 'n faktuur en betalingsvoorwaardes wat op 'n latere datum betaalbaar is.
Betaling is van kritieke belang, ongeag jou stelsel. Hier is vyf wenke om seker te maak jou besigheid bly op hoogte van sy debiteure:
- Handhaaf oop kommunikasielyne met jou kliënte
- Vestig 'n goeie interne prosedure
- Bevestig faktuurontvangs
- Verleng krediet met redelike terme
- Hou noukeurige rekord van alles
1. Handhaaf oop kommunikasielyne met jou kliënte
Volgens kundige advies stel ons voor dat jy gereelde en vinnige kontak met kliënte behou – asook tred hou met transaksies; aangesien meer wanbetalingsprobleme voorkom in die eerste 60 dae na aflewering as gevolg van swak of onvolledige kliëntkommunikasie.
2. Vestig 'n goeie interne prosedure
Bepaal en volg 'n proses vir die hantering van rekeningkunde vir debiteure. Kies 'n weeksdag om fakture te ontwerp, druk en pos. Kies 'n ander dag om 'n ou AR-verslag te druk en kontak kliënte wat hul betalingstermyn-venster geslaag het.
3. Bevestig faktuurontvangs
'n Week nadat 'n faktuur uitgereik is, het baie besighede sukses behaal deur die kliënt te bel om ontvangs te bevestig. Dinge gaan verlore in die pos of word onbedoeld uit 'n e-pos inkassie uitgevee. 'n Eenvoudige navraag oor die kwitansie van die rekening laat jou toe om kommentaar te vra oor die goedere/dienste wat gelewer word, wat jou uitstekende kliëntediensvermoëns vertoon.
4. Verleng krediet met redelike terme
Maatskappye kan nou geld aanvaar voordat hulle 'n bestelling stuur of 'n diens uitvoer, danksy tegnologieverbeterings. Met diensgebaseerde besighede en duur kommoditeite is dit egter nie altyd moontlik nie. Versoek in sulke omstandighede dat die kliënt om 'n kredietlyn aansoek doen.
Jy sal hul betalingsvermoë kan bepaal en 'n kredietlimiet kan stel waarmee jy gemaklik is. Dit laat ook beide partye toe om te verseker dat hulle die betalingsvoorwaardes verstaan en wat gebeur as die rekening laat raak.
5. Hou noukeurige rekord van alles
Hou rekords van die bestelling, gesprekke en ooreengekome bepalings vanaf die eerste interaksie met 'n kliënt. In die ergste geval sal daardie dokumentasie nuttig wees as jy betaling deur 'n invorderingsagentskap of die howe moet soek.
Die geld wat via jou AR-prosedure ontvang word, is die petrol wat jou besigheid aan die gang hou. Onoplettendheid aan die werk op hande kan 'n maatskappy se groei versmoor, terwyl 'n naatlose proses lei tot 'n goed aangevuurde masjien wat in staat is om al sy doelwitte te bereik.
Die voordele van rekeninge ontvangbaar: hoe om doeltreffend te bestuur
Debiteure is 'n kritieke komponent van 'n maatskappy se basiese inkomste. Dit word as 'n bedryfsbate beskou, daarom weerspieël hulle 'n maatskappy se likiditeit of kapasiteit om korttermynverpligtinge na te kom sonder om ekstra kontantvloei te genereer.
Rekeningkunde vir debiteure word gereeld geëvalueer deur verskeie metodes te gebruik, soos die debiteure-omsetverhouding (ART), wat die aantal kere aandui wat 'n besigheid sy debiteurebedrag binne 'n rekeningkundige tydperk afgehaal het.
AR-bestuur waarborg dat 'n maatskappy geld betyds ontvang. Goeie debiteurebestuurspraktyke kan invorderingsbedrywighede verbeter en jou organisasie help om vinniger betaal te word. Hulle kan ook jou verbruikers se ervaring aansienlik verbeter. Net so kan onvoldoende praktyke organisatoriese groei op sy beste stuit.
Die gevolge en gevare daarvan om jou rekeningkunde vir debiteure nie effektief te bestuur nie
Onbedoelde gevolge van 'n swak debiteurebestuursprosedure sluit in gemiste opvolgings op agterstallige rekeninge. Uitstaande debiteure word as slegte skuld afgeskryf. En dit raak op sy beste jou besigheidsgroei en inkomste.
Wat is voorbeelde van debiteure? Effektiewe bestuur vir sake-eienaars
'n Debiteure word gevestig wanneer geld aan 'n maatskappy verskuldig is vir dienste gelewer of items gelewer, maar nog nie betaal nie. Dit kan 'n uitverkoping op winkelkrediet aan 'n verbruiker wees nadat goedere of dienste gelewer is.
Omdat die meeste besigheidsfakturering gebaseer is op rekeninge ontvangbaar, is normale faktureringpraktyke uitstekende AR-voorbeelde. As jy jou kliënte per uur faktureer, sal dit vir beide kante vermoeiend raak om hulle elke uur, dag of selfs week te faktureer. In plaas daarvan, stuur jy waarskynlik maandelikse rekeninge en verwag om binne 60 dae betaal te word. Jou faktuur se waarde, wat 'n maand se werk weerspieël, word by jou debiteure ingesluit.
'n Voorbeeld van debiteure is 'n netwerkdiensverskaffer wat sy kliënte faktureer nadat hulle hul diens ontvang het/aanhou om die diens te gebruik. Terwyl hy wag vir sy verbruikers om hul rekeninge te betaal, registreer die netwerkmaatskappy uitstaande fakture as 'n debiteure. Dit hang alles af van die tyd wat vir betaling gegee word, en die bedryf waarin u besigheid is.
Baie besighede funksioneer deur toe te laat dat sommige van hul verkope op krediet gemaak word. Maatskappye kan hierdie krediet toestaan aan gereelde of spesiale kliënte wat herhalende rekeninge ontvang. Kliënte kan die moeite vermy om fisies betalings te maak wanneer elke transaksie plaasvind. Onder ander omstandighede bied maatskappye gewoonlik aan al hul kliënte die opsie om te betaal nadat hulle die diens gekry het.
Wat is die verskillende klassifikasies van debiteure?
Rekeninge, notas en ander debiteure word in drie tipes debiteure verdeel. Soos in hierdie artikel bespreek, is die mees relevante kategorisering rekeninge ontvangbaar. Notas ontvangbaar is verpligtinge wat verband hou met amptelike geskrewe briewe, terwyl ander debiteure rente, werknemervoorskotte en belastingopgawes insluit.
Verskil tussen rekeninge ontvangbaar en rekeninge betaalbaar: begrip van die belangrikste onderskeidings
Wanneer rekeninge betaalbaar en debiteure vergelyk word, dui AR die bedrag geld aan wat deur kliënte verskuldig is, maar rekeninge betaalbaar weerspieël wat jy jou diensverskaffers skuld – die totaal van al jou verskaffers, 'n derdepartymaatskappy en verskaffersrekeninge.
Rekeninge betaalbaar (AP) is wat 'n besigheid aan verskaffers en krediteure verskuldig is. Dit sluit betaalstaat en langtermynskuld uit. Dit sluit egter betalings aan langtermynskuld in. Gestel 'n materiaalverskaffer (jy) lewer 'n faktuur vir 'n ontwerper van R1 000 vir die materiaal wat die ontwerper by hulle gekoop het. Wanneer die ontwerper die faktuur ontvang, sal dit in AP ingeskryf word omdat dit geld is wat aan iemand anders verskuldig is. Die R1 000 sal deur die materiaalverskaffer (jy) in AR aangeteken word. Dit is omdat hulle/jy geld van iemand anders via daardie faktuur sal ontvang.
Rekeninge betaalbaar dien as 'n herinnering aan kleinsake-eienaars dat wat in hul kontantrekening is nie altyd die volledige prentjie is nie. As jy R25 000 in kontant het maar R30 000 aan verskaffers skuld, dui jou kontantsaldo aan dat jy nie bevoordeel word nie. Jy sal in die rooi wees sodra jy jou agterstallige fakture betaal het.
Om hierdie probleem te vermy, hou 'n ogie oor jou rekeninge wat betaalbaar is en betaal jou rekeninge so gou as wat jy kan.
Maniere om rekeninge ontvangbaar te hanteer
Dit kan 'n voltydse werk wees om te verseker dat jou kliënte jou betyds betaal. Rekenmeestersfirmas in Kaapstad kan jou help om te bepaal of jy krediet moet beperk of invorderingspogings moet verhoog. Hulle gebruik 'n unieke formule vir jou debiteure-invorderings om jou te help om te bepaal watter kliënte langer neem om te betaal en hoe jy jou polisse vir kredietverlening en meer aggressiewe invordering kan verskerp.
Gereedskap en sagteware vir die bestuur van rekeninge ontvangbaar
Die skep en stuur van fakture, om nie eers te praat van die bevestiging van hul ontvangs en opvolg van laat fakture nie, kan tydrowend wees wanneer jy al jou debiteure en betaalbare rekeninge organiseer en naspeur.
Baie klein besighede hul rekeningkunde uitkontrakteer aan rekenmeestersfirmas wat die nuutste tegnologie gebruik wat 'n gebruikersvriendelike, hoogs georganiseerde koppelvlak bied om transaksies aan te teken en rekeningkundige maatstawwe na te spoor.
Ons gevolgtrekking
As jy nie tred hou met rekeninge ontvangbaar nie, kan jy vergeet om sekere kliënte te faktureer, of jy weet dalk nie of jy betaal is nie. Dit kan lei tot ernstige foute, soos om jou goedere gratis te verskaf, wat uiteindelik jou besigheid sal benadeel.
Hoe langer jy wag om 'n faktuur te lewer, hoe minder waarskynlik is dit dat jy vinnige betaling sal ontvang. Die bestuur van jou debiteure is ook 'n goeie manier om tred te hou met geld wanneer dit tyd word om belasting in te dien. En as gevolg van hierdie feite is rekeningkunde vir debiteure een van die belangrikste aspekte van jou besigheidsbestuur.
Gesaghebbende bronne:
https://www.educba.com/accounts-receivable-journal-entry/
https://www.lawinsider.com/dictionary/net-book-value-of-accounts-receivable