Boekhouding verskil baie van rekeningkunde. En as 'n kleinsake-eienaar moet jy die verskil verstaan.
In hierdie gids leer jy alles wat jy moet weet oor wat betrokke is by boekhouding vir klein besighede en hoe om die regte stelsel vir jou te kies, die noodsaaklike terminologie van basiese boekhouding, en meer.
Om die basiese beginsels van boekhouding te verstaan: Wat is boekhouding?
Boekhouding is die bestuursproses om 'n maatskappy se finansiële transaksies te dokumenteer. Dit word gedoen om tred te hou met die geld wat in die besigheid inkom, watter geld die maatskappy verlaat, watter belasting vereis word en watter belastingaftrekkings geëis mag word.
As jy intyds vir jou goedere/dienste vergoed word, kan jy 'n kontantgebaseerde rekeningkundige stelsel gebruik. Wanneer jy met krediet werk, sal jy 'n aanwasstelsel van rekeningkunde moet gebruik.
Boekhouding behels die dokumentasie en kategorisering van elke finansiële transaksie in jou maatskappy. Dit hou tred met hoeveel jou maatskappy bestee en hoeveel dit ontvang.
Hierdie pligte is voorheen gedoen deur joernale en grootboeke te gebruik, dus die term "boekhouding." Aanvanklik is transaksies in dagboeke en kasboeke gedokumenteer voordat dit na 'n grootboek geskuif is. Maar nou het boekhou-sagteware meestal die noodsaaklikheid vir papierboeke uitgeskakel.
Elke finansiële transaksie word gedokumenteer op grond van ondersteunende papierwerk. Daardie papierwerk kan 'n faktuur, kwitansie, aankoopbestelling of enige soort finansiële rekord wees wat bevestig dat die transaksie plaasgevind het.
Die boekhoudingprosedure sal die besigheid se rekenmeester in staat stel om finansiële state op te stel om aan die einde van elke jaar verslag te doen oor die maatskappy se finansiële resultate vir inkomstebelastingredes.
Die belangrikheid van boekhouding vir klein besighede: Waarom het klein besighede boekhouding nodig?
Boekhouding vir klein besighede is hoe jy 'n groot maatskappy word, want om 'n goed georganiseerde en akkurate rekening van jou inkomste en transaksies te hê, beïnvloed alles wat jou besigheid tans kan doen. Dit is hoe jy groei – groei deur doeltreffende finansiële bestuur.
Sommige van die redes waarom jy 'n boekhoustelsel in plek benodig, sluit in:
- Jy kan kyk of jy meer geld verdien as wat jy spandeer.
- Jy sal akkurate finansiële data hê vir begrotings- en beplanningsdoeleindes.
- Jy kan 'n kontantkrisis voorspel en vermy deur tred te hou met wanneer jy jou verskaffers sal moet betaal en wanneer jy betaling van kliënte/kliënte kan verwag.
- Jy is meer geneig om onbehoorlike betalings (of selfs bedrog) teë te kom, wat jou geld kan kos.
- Jy is in staat om korrekte belastingopgawes te voltooi.
- Die organisering van jou finansiële inligting maak dit maklik om met ander saam te werk, soos finansiële instellings, beleggers en rekenmeesters.
Wat is die voordele van boekhouding vir sake-eienaars?
Sodra jy die grondbeginsels van boekhouding bemeester het of 'n goed gestruktureerde stelsel in plek het deur uitkontraktering, sal jy die vrugte van 'n goed bestuurde besigheid begin pluk.
Sommige van die belangrikste voordele van boekhouding vir klein besighede sluit die volgende in:
- Jy kan jou begroting vir besteding stroomlyn.
- Beter besigheidsprojeksies en verhoogde doeltreffendheid.
- Belastingseisoen is nie meer 'n bron van stres nie.
- Jy kan jou vordering monitor en planne maak vir verbeterde inkomste en wins.
Hoe stel jy 'n boekhoudingstelsel op? 'n Gids tot effektiewe boekhouding vir kleinsakeondernemings
Wanneer u u boekhoustelsel opstel, is een van die eerste oorwegings wat u moet maak of u 'n kontantgebaseerde of aanwasrekeningstelsel moet gebruik. As jy 'n klein besigheid bestuur wat met onmiddellike transaksies en betalings handel, kan kontantrekeningkunde die pad wees om te gaan. U kan hieronder verder lees vir 'n meer gedetailleerde weergawe van die verskil tussen kontantgebaseerde stelsels en aanwasstelsels.
Vir effektiewe boekhoubestuur is daar 4 belangrike praktyke wat jy altyd moet volg.
Teken alle transaksies aan
Elke verkoop en transaksie moet aangeteken word. Tradisioneel is dit eens in kasboeke of sigblaaie gedoen, maar soos tegnologie in die alledaagse lewe saamgesmelt het – is sagteware en digitale rekordhouding die doeltreffendste hulpmiddel om transaksies aan te teken.
Verkope en transaksies word nou gewoonlik vanaf hul verkooppuntstasies op die digitale grootboeke afgelaai, en alle fakture en verkoopsrekords word na 'n enkele spasie aanlyn gemigreer. Wanneer jy verseker dat elke transaksie aangeteken word en elke aankoop wat verband hou met besigheidsuitgawes aangeteken word, sal jy bewys van betaling hê wanneer/indien jy enige uitgawes as belastingaftrekkings moet eis.
Of jou stelsel kontant of aanwas is, jy kan vaartbelynde sagteware gebruik wat hierdie rekords gestoor hou deur jou boekhou sagteware of via jou uitgekontrakteerde rekenmeester.
Versoen alle transaksies
Rekonsiliasie word gedoen deur gereeld jou besigheidsrekords met jou bankrekeninge te vergelyk om te verseker dat daar 'n ooreenkoms tussen die transaksies en saldo's is – en as daar nie 'n passing is nie, bepaal hoekom. Bankfooie, rentebetalings, deposito's en betalings wat nog nie in jou bankrekeninge aangekom het nie, moet gereeld verantwoord word.
Afhangende van die volume transaksies in jou besigheid, kan bankrekonsiliasie daagliks of selfs maandeliks wees. Maar voordat jy enige belastingopgawes kan indien, moet jy seker maak dat al jou rekords gerekonsilieer is.
Dit is belangrik om te verseker dat jy gereeld jou transaksies rekonsilieer, want hoe gouer jy enige foute ontdek, hoe gouer kan jy die teenstrydighede regstel.
Maak seker dat besigheids- en persoonlike uitgawes apart is
Vir kleinsake-eienaars kan dit moeilik wees om besigheids- en persoonlike uitgawes apart te hou. Jy mag dalk oorweldig voel wanneer dit by hierdie vereistes kom, maar dit is altyd beter om 'n aparte rekening te hê en te verseker dat alle goedere wat vir die besigheid gekoop word nie deur jou persoonlike rekening gedoen word nie. Jou lewe sal ook baie eenvoudiger wees wanneer jy jou belastingopgawes moet indien.
'n Besigheidsrekening sal jou toelaat om tred te hou met jou finansies en sorg vir gladde organisasie en begrotingstoewysings, en dus sal boekhouding doeltreffend gemaak word aangesien al jou finansiële rekords van een plek afkomstig is.
Ken 'n kategorie aan elke transaksie toe
Boekhoukategorieë is veral belangrik wanneer u besigheidstransaksies liasseer en aanteken. Dit sal jou help om te bestuur en tred te hou met waarheen jou geld gaan en watter geld inkom.
Daar is 5 hoofrekeningtipes vir boekhoudingkategorieë:
- Bates
- Laste
- Billikheid
- Inkomste
- Uitgawes
Die keuse van die regte boekhoumetode: Kontantgebaseerde stelsels of aanwasstelsels
Daar is 2 tipes boekhourekeningkunde: Kontantgebaseerde stelsels en aanwasstelsels.
In kontantgebaseerde stelsels teken jy elke transaksie intyds aan aangesien dit uit goedere en dienste gemaak word. En in aanwasstelsels word aankope en verkope aangeteken selfs al word betaling op 'n later stadium gemaak. Vir klein besighede word kontantgebaseerde stelsels dikwels aanvanklik gebruik en dan omgeskakel na aanwas of saam met die aanwasstelsel gebruik soos jou besigheid groei.
Wanneer jy begin om krediet en gespreide betalings van jou kliënte te aanvaar, sal jy 'n aanwasstelsel moet gebruik om te verseker dat jy akkurate bestuur en rekord van jou transaksies het.
Die beste manier om botsende rekords en finansiële state te vermy wat tot nie-nakomingskwessies sal lei, is hoogs voordelig om raadpleeg 'n rekeningkundige firma om die beste stelsels en boekhoudingbestuur vir jou besigheid uit te stryk.
Wat is die basiese beginsels van boekhouding? Begrip van die noodsaaklike terme en elemente van boekhouding vir klein besighede
Om die basiese terminologie en definisies van boekhouding te verstaan, is 'n deurslaggewende deel van die bestuur van jou besigheid. Selfs as jy besluit om jou boekhouding aan 'n rekeningkundige firma uit te kontrakteer, is dit belangrik om te verstaan hoe die grondbeginsels werk.
Die belangrikste boekhoukategorieë wat kontantvloei dophou, word in 5 hoofrekeningtipes opgedeel:
- Bates (dit sluit voorraad in, Rekeninge ontvangbaar, kontant, geboue en toerusting)
- Laste (dit sluit rekeninge betaalbaar, salarisse/lone en lenings in)
- Billikheid (Die beleggings en aandele in die besigheid, deur jou as die sake-eienaar, en ander beleggers)
- Inkomste (Inkomste gemaak uit besigheid deur die verkoop van sy produkte of dienste)
- Uitgawes (Alle geld spandeer om die maatskappy aan die gang te hou)
Wat is die verskil tussen rekeningkunde en boekhouding vir klein ondernemings?
Terwyl rekeningkunde en boekhouding word dikwels saam genoem, hulle is nie dieselfde nie. Boekhouding val onder die groter sambreel van rekeningkunde. Maar dit is nie minder belangrik nie.
Besigheidsrekeningkunde is die proses om ingewikkelde finansiële data te evalueer en dit toe te pas om verslae en voorspellings te genereer om 'n maatskappy se finansiële gesondheid en prestasie beter te verstaan.
Terwyl boekhouding die proses is om tred te hou met al die geld wat in en uit 'n maatskappy gaan. Boekhouaktiwiteite sluit in die insameling en instandhouding van finansiële rekords soos fakture, kwitansies en bankstate, benewens die naspoor van alle inkomste en uitgawes. Die betaling van rekeninge en werknemers, rekonsiliering van bankrekeninge, data-invoer en die indiening van belasting is alles deel van die werk.
Die rekenmeester skep dan die maatskappy se jaareind finansiële verslae en state gebaseer op die inligting wat die boekhouer voorberei en bestuur het. Die rekenmeester se jaareindverslae moet voldoen aan die reëls van jou land se finansiële reguleerders, daarom is dit van kardinale belang om te verseker dat jy 'n professionele persoon het om hierdie belangrike prosedures te hanteer.
Doen jou eie boekhouding vs uitkontraktering aan professionele rekenmeesters
Die opstel en bedryf van 'n doeltreffende boekhoustelsel kan uiters uitdagend wees as jy nie 'n agtergrond in rekeningkunde of finansiering het nie.
Sommige van die funksies van boekhouding behels:
- Bly op hoogte van besigheidsbelasting en verseker BTW-nakoming
- Bestuur van kontantvloeistate
- Teken en rekonsilieer transaksies
- Bestuur van wins en verlies rekeninge
- Volg besigheidsfinansies
- Bestuur van die balansstaat
- Streng bestuur en dop van laat betalings
'n Klein firma kan dalk nie 'n rekeningkundige afdeling bekostig wat deur opgeleide en gesertifiseerde rekenmeesters beman word nie, wat die behoefte vereis om aan betroubare finansiële diensverskaffers uit te kontrakteer.
Professionele boekhouers help ook met finansiële verslagdoening, soos kontantvloeiverslae, balansstate, wins- en verliesrekeninge, en die beoordeling van besigheidsprestasie.
Ons gevolgtrekking
Dit is so belangrik om goeie boekhoupraktyke in enige besigheidsomgewing te hê. Terwyl groter maatskappye robuuste boekhoustelsels het, het die meeste klein besighede dit nie, en dit het 'n nadelige impak op hul bedrywighede.
Die handhawing van jou rekords help ook met dinge soos die ontleding van maatskappyprestasie, die werwing van beleggers, belastingoorwegings en die verkryging van befondsing.
'n Sterk boekhoupraktyk is nodig om te verhoed dat u belastingpligte in gebreke bly of 'n finansiële verlies ly as gevolg van belastingverwante bekommernisse.
Dus, baie klein besighede uitkontrakteer aan rekeningkundige firmas wat boekhoudienste bied. Dit is immers nie iets wat jy wil onderskat en onder-prioritiseer terwyl jy daarop fokus om jou besigheid te laat groei nie.